Kaikki meni ihan hyvin aamulla. Nukuttua tosin tuli vain kolmisen tuntia mutta jaksoin mennä hyrylään asti tutustumis käynille. Käynti meni ihan hyvin mutta jouduin tulemaan järvenpään kautta kun en jaksanut odottaa toista tuntia hyrylän pääss jotta suora pussi tulisi. No sitten kävin järvenpäässä kaupassa ja tuhlasin yhteen taksi matkaan. Oli muuten ihan liian kylmä minun makuun. No onneksi kotiin päästessä jaksoin vähän olla hereillä ja katsella telkkaria ja tietenkin syödä. Kolmelta minä luovutin ja menin nukkumaan. Nyt kun olen ollut muutaman tunnin hereillä sitä väsyttää vielä aika tavalla ja haluaisi mennä nukkumaan mutta yritän olla ylhäällä vielä muutaman tunnin. Jos sitä saisi sitten nukuttua yöllä ihan oikeasti eikä vain muutaman tunnin kerrallaan. Olen nimittäin saannut hoitajaltani ohjeet että pitäisi sitä päivä rytmiä vähitellen kääntää normaaliin rytmiin. Kun on jotenkin saannut käännettyä sen pää alalleen. Ja tuo nukkuminen ei välttämättä onnistu öisin.

Huomenna on kyläily päivä joten silloinkaan ei pääse nukkumaan. ( onneksi) vaan menen iltapäivällä hyvinkäälle ystävää ja tämän lapsia tapaamaan. En olekaan nähnyt häntä vähään aikaa joten on kiva nähdä heitä kaikkia.

Olen myös miettinyt mitä siskolle antaisi syntymäpäivä lahjaksi ja olen löytänyt mielenkiintoisen ajatuksen jonka aijon kyllä toteuttaa. Kaiken parasta asiassa on se että minun ei tarvitse maksaa siitä mitään kun kaikki tarvikkeet löytyvät minullta jo valmiina. Hän on aina kertonut tykäävänsä omatekoisista lahjoista. MInä tykkään myös mutta kakken rakkaimat lahja on kirjat. Luen nimittäin paljon ja näin eläkkeellä ei ole varaa ostaa niitä omaan hyllyy vaan käytän kirjasoon hyvää palvelua hyväkseni. Mutta välillä olisi mukava saada uusia teoksia omaan kokoelmaan lisää. No onneksi tässä tulee juhlapäiviä tulevina vuosin niin pakeista varmaan tulee joitakin kirjoja lahjaksi.

Isän kuolemasta tuli kuluneeksi vuosi viime viikolla ja nyt vasta alkaa tuntua siltä että olen päässyt asiassa eteenpäin ja ikävä isää kohtaan on pikkuisen lieventynyt. Oikeastaan en odota että ikävä koskaan lakkaa mutta on mukava huomata että mili ei enään tipahda kun asia tulee mieleen. Jotenkin on helpottunut olo ja ehkä sitä jaksaa vähitellen katsella tulevaisuuteen. Olen nimittäin yrittänyt välttää ajattelemista mitä tekisin tulevaisuudessa. Asia ei nimittäin ole minua mitenkään kiinostanut ja nyt olen huomannut että se rupeaa kiinostamaan enenmäin. Ihan niin kuin se siskon lahja. Minulla on aikaa melkein kuukausi sen keksimiseen ja yleensä tähän aikaa vuodessa en jaksa edes ajatella mitään. Mutta nyt sitä jaksaa. Joten tässä on muuten siskolle myös anteeksi pyyntö noiteen aikaisempien vuosien lahjattomista synttäreistä. Mutta nyt sinulle on tulossa yllätys.

Noihin ajatuksiin on nyt mukava lopettaa.