Kaikkea sitä onkaan tapahtunut viime viikkoina. Kännykkä hajosi ja sain ostettua uuden jonka kanssa on ollut kiva leikkiä. Kipeään sormeen olen saannut kunnon lääkkeet ja nyt se on paljon parempi. Eli siinä ei ole kipua vaikka patti onkin. Näin Ompun ja pompun viime viikonloppuna. Vaikka en päässytkään heidän kanssaan katsomaan elokuvaa kun olin ajatuksissani mennyt väärään teatteriin. No sentään näin sellaisia sukulaisia joita olen viimeksi nähnyt melkein kymmenen vuotta sitten.

Olen aloittanut joululahjojen tekemisen. Olen nimittäin vähän myöhässä. Yleensä olen aloittanut niiden tekemisen jo kuukausi sitten mutta nyt vasta sain hankittua tarvittavat osat että voin tehdä niitä. On ollut hauska taas pitlästä aikaa tehdä joulu lahjoja. Siis ainakin tiedän mitä tehdä Siskon perhen aikuisille. Pojalle pitää udella Ompulta mitä se haluaa. No se on sitten lähempänä Joulua oleva ongelma. Kun sitä ei oikein kannata ostaa vielä mitään seitsemän vuotiaalle. Kun hänen mielensä voi muuttua vielä ja on mukava osataa sellainen lahja josta hän tykkää. Tänä vuonna sitä voisi ostaa tai tehdä itsellekkin muutman lahja.

Olen taas innostunut kutomisesta. Parit polvi sukat on tehty jo ja olen tässä suunnitellut että teksin itselleni torkkupeiton. Löytin ihanan oheen yhdestä kirjasta ja se on mukavan helppo. No niitä lankoja pitää vielä miettiä kun noista kaupoissa ei ole kovinkaan laajaa valikoimaa ja tiedän vain yhden kunnollisen lankakaupan josta niitä saa. Se vain että ne langat siellä ovat sen verran kalliit joten pitää vähän säästää että saan sen langan siihen peittoon. Sehän ei onnistu osatamalla vain yhstä kerästä. No teen tuossa noi joululajat ensin ja sitten katselen noita muita lankoja.

On ihanaa että joulu on tulossa. Jotenkin sitä rupaa odottamaan tuota juhlaa kun illat rupeavat pimeneämään. Ja kun tulee marraskuu lähemmäs ja lähemmäs. Ensi kuussa voisi laittaa valot ikkunaan. Piristämään tunnelmaan.

Katselin tuossa ikkunaa vaikka siellä ei  näykkään mitään ja huomasin että minun orkideani jonka sain synttäri lahjaksi Ompulta on tehdnyt nuppuja. Ihanaa että olen saannut sen kukan voimaan niin hyvin että hän kukkii uudestaan. En osannutkaan ollenkaan odottaa että se kukkisi uudestaan jotan tuo on mukava yllätys.