Tässä on mennyt paripäivää mahataudissa. Onneksi ei ole tarvinnut kumartaa posliinijumalaa, vaan se on tullut sieltä toisesta päästä. Tänään uskallatauduin käymään kirjastossa ja kaupassa. Onneksi olin lähellä kirjastoa kun tuli kiire. Joten vahinkoja ei tullut. Mutta on se aika vaikeata näin yksin asuessa toimia jos sitä on kipeä. No toivon todella että tämä menee ohi ja sitä pääsee normaaliin päivä rytmiin.

Tämän viikon olen ollut hoidossa päiväosastolla ja minulla on ollut oikein kivaa. Nukkuttuakin on hyvin. Harmittaa vain että tämä hauskuus loppuu kohta puoleen ja sitten ei ole mitään minne mennä joka päivä. Olen ajatellut että jos sitä saisi lähetteen jonnekkin työkeskukseen. Siitä voisi tuo kuntoutus lähteä etenemään ihan kivasti.

Tiistaina tuli vähän ahdistava olo kun puhuin toimintaterapeuttini kanssa. Puhuimme töihin menosta ja työttömäksi ilmoittutumisesta, kun minulle loppuu tämä kuntoutus tuki ensikuun lopussa ja minulla ei ole uutta lausuntoa jossa minun sairaslomani jatkuisi. Tämä lausunnon puute ei johdu minun huolimattomuudesta vaan siitä että minulle ei ole osoittaa lääkäriä joka kirjoittaisi tämän lausunnon. Tuosta puhuttiin ja puhuttiin myös siitä mitä minä olen aikaisemmin tehnyt työkseni. Olen ollut kirjanpitäjä ja tiedä että kirjanpitäjät saavat aina töitä ja heilät ei työt lopu koskaan. Mutta jatuskin siitä että pitäisi ottaa vastaa tuo työpaikka aiheuttaa hyvin inhoittavan ahdistus kohtauksen ja ajatuksen kauhusta. Joten toivon todella että saan sen lääkärin mahdollisimman nopeasti ja sen lausunnon myös nopeasti kelaan niin ei tarvitse hakea itseni työttömäksi. Tiedän että en ole työkykyinen ja että jossain vaiseessa tulee myös se hetki kun sinne työ markkinoille pitää mennä mutta minun pitää ensin hankkia uusi ammatti.

No noita ajatuksi en oikein halua tässä vaiheess pyöritellä päässäni. Kun on paljon muutakin mitä pitäisi ensin saada kuntoon, ennen kuin sitä lähdetään etsimään ammattia. Vaikka tämä kevät talvi onkin mennyt paljon paremmin niin en usko että olen vielä vähään aikaan työ kykyinen. Mutta olen kyllä sinne päin menossa.