Yritin tossa aamulla laittaa kirjoitusken tänne mutta jotenkin sainsen hukattua. Mutta tässä tulee se uudestaan.

Viime keskiviikkona aloitin Jouluryhmän jpäässä. Oli ihana pitkästä aikaa päästä askartelemaan ja muiden ihamisten kanssa höpöttelemään samalla aikaa. Noita ryhmiä on vielä jäljellä kolme kertaa joten siitä pääsee nauttimaan ihan jouluun asti. Opin siellä uuden tavan tehdä ruusuja paperi narusta. Ne on todella ihania mutta sen narun aukaiseminen ottaa sormiin aika tavalla. Kun puhuin siitä ruususta hoitajani kanssa hän kertoin että on helpompi tapa avata sitä naurua. Kastelee naurun nopeastei vedessä ja sen jälkeen pyyhkii ylimääräiset pois. Vähän ajan kulutta narua aukeaa ihan itsestää joten ajattelin ensi keskiviikkona kokeilla tuota.

Joulun odotusta olen muuten lievittänyt joululauluja kuuntelemalla. Löysin kirjaston hakukonetta käyttämällä mielenkiintoisia uusia tuttavuuksia tuolta saralta muutama levy on vielä saamatta mutta niitä odotellessa voi kuunella jo koneelle laittamiani lauluja. Niitä nimittäin on kertynyt yli kolmetuntia kuuneltavaa tähän mennessä ja tuosa on vasta englanin kieliset kappaleet. Suomen kielilisiä ei olen ihan niin paljon.

Olen myös löytänyt kirjastota uusita kirjailioita joita olen lukennut kaikki suomennetut kirjat. On mukava huomata että en enään kulje kirjastossa laput silmillä ja mene niihin tuttuihin kohtiin jossa ei ole mitään uutta luettavaa. Nimittäin olen varannut suoraan lempikirjailian uutuudet hakukoneen kautta. Minulla on nimittäin yli kuusikymmentä kirjailijaa joista pidän. Ainoastaan kaikkiin ei ole ollut mitään uutta suomennosta tullut pitkään aikaan mutta ne on siellä tallessa jos vaikka tulisi jossain vaiheessa. Tuosta tulikin mieleen että pitää ottaa jossain vaiheessa tuolista paperille jos vaikka joskus se listä häviäisi tai pääsisi muuttamaan lähemmäski Omppua.